Ирак

"Познават ме и конят, и нощта, пустинята и мечът,
Познават ме и копието, и листът, и перото..."

Абу-ал-Тайеб ал Мутанабби

Добре дошли на всички !

За всички приятели, които ме подкрепят и чиято обич и интерес към моя любим Ирак ми дават надежда !

Търсене в този блог

петък, 25 декември 2009 г.

Троен мосулски кебап


Е това вече е от Северната част на Ирак.

300 грама пилешки гърди
300 грама месо от малко теле или не тлъсто агнешко от бут
400 грама кайма смес (250 грама телешка и 150 шилешка или агнешка, ако няма хубаво месо от шиле)
бахарат, сол, къри, куркума, соммак
1 ч.л. горчица
4 с.л. ябълков оцет
2 с.л. сусамов тахан
2 настъргани глави лук
1 с.л. гъсто доматено пюре
1 ситно нарязана връзка магданоз
2 с.л. галета

Смесете каймата с една трета от количеството настърган лук, доматеното пюре, половин чаена лъжичка бахарат, половин чаена лъжичка къри и черен пипер на вкус, сол, ситно нарязания магданоз, 1 ч.л. соммак и галетата. Оставете сместа да престои около 15 минути. Оформете на шиш, ако ще печете на скара или в желана от вас форма, ако печете на фурна (аз лично пека на фурна за около 30 минутки).
Нарязвате пилешкото и телешкото месо на малки кубчета, които накисвате в оцета, 2 с.л. соммак, горчицата, 1 ч.л. куркума, останалото количество настърган лук, сусамовия тахан, сол, къри, бахарат и оставете на кисне поне 2 часа. После нанижете на дървени шишчета и заедно с оформения от каймата кебап сложете на скарата или в тавичка, завита с фолио и печете на фурна. Ако сте завили с фолио, в края на печенето го махнете, за да порозовее месото. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар