Ирак

"Познават ме и конят, и нощта, пустинята и мечът,
Познават ме и копието, и листът, и перото..."

Абу-ал-Тайеб ал Мутанабби

Добре дошли на всички !

За всички приятели, които ме подкрепят и чиято обич и интерес към моя любим Ирак ми дават надежда !

Търсене в този блог

петък, 25 декември 2009 г.

сладкиш "Ум Али"


300 грама бутер тесто или варено тесто за еклери (с бутер тестото е по-лесно)
1/4-1/2 чаша ядки филиран или млян шам-фъстък
1/4-1/2 чаша филирани бадеми печени
2 супени лъжици лимонов сок
1 чаена чаша мляко
3 / 4 чаша захар
щипка канела
1 яйце
2 супени лъжици розова вода
1 чаена чаша лек крем (млечен или нишестен) или разбита сметана

поставяте тестото в леко намаслена тавичка и печете на 1900 да се запече тестото. като го извадите го натрошавате и го смесвате с ядките и лимоновия сок. загрявате млякото, захарта и канелата почти до кипене. след това добавяте тази смес (леко охладена) бавно към разбитото предварително яйце. заливате със сместа тестото, поръсвате с розовата вода (по желание, аз например не я ползвам, предпочитам ванилия) след това слагате крема и печете, докато порозовее (около 30 минути). 

Няма коментари:

Публикуване на коментар