Ирак

"Познават ме и конят, и нощта, пустинята и мечът,
Познават ме и копието, и листът, и перото..."

Абу-ал-Тайеб ал Мутанабби

Добре дошли на всички !

За всички приятели, които ме подкрепят и чиято обич и интерес към моя любим Ирак ми дават надежда !

Търсене в този блог

петък, 25 декември 2009 г.

Класическа голяма варена кубба

1/2 килограм грухана пшеница
1/2 килограм булгур
300 грама телешко филе без никаква мазнина и никакви жили
 за плънката: 1 кг телешка кайма, 3 глави лук, 2 ч.л. кимион, 2 ч.л. черен пипер, 2 ч.л. къри и 1 с.л. универсална бахарат (пуснала съм рецептата в някой от старите постове)
100 грама бадеми

за плънката: бадемите им махате кафявата кожичка и ги запържвате, нарязани на четвъртинки.
лукът, нарязан на ситно се запържва и се добавя каймата, а най-накрая бадемите.

са външната част. булгурът и пшеницата се смесват и се накисват от предната вечер. на другия ден в голям хаван се начуква месото със зърнената смес - получава се една особена смес - месото е на нишки и тестото е лепкаво. Добавя му се сол на вкус и се оформя кубба на големи дискове, които се варят в подсолена вода - трябва да имате голяма решетъчна лъжица, за да ги вадите или да ги варите в гевгир. Да ви кажа, ако не ви се чука, може да пропуснете месото във външната част и накиснатите пшеница и булгур, да ги минете през месомелачката  Wink . За по-лесно оформяне можете да разточите тестото, да сложите плънката и да оформите полукръг (вижте снимките). Между другото като се претоплят на фурна стават много хубави. куббата изглежда по този начин:







Няма коментари:

Публикуване на коментар