Ирак

"Познават ме и конят, и нощта, пустинята и мечът,
Познават ме и копието, и листът, и перото..."

Абу-ал-Тайеб ал Мутанабби

Добре дошли на всички !

За всички приятели, които ме подкрепят и чиято обич и интерес към моя любим Ирак ми дават надежда !

Търсене в този блог

сряда, 9 юни 2010 г.

Мааруф Алрусафи

част от поема



أنا بالحكومة والسياسة أعرف / أألام في تفنيدها وأعنف
سأقول فيها ما أقول ولم أخف / من أن يقال شاعر متطرف
علم ودستور ومجلس أمة / كل عن المعنى الصحيح محرف
أسماء ليس لنا سوى ألفاظها / أما معانيها فليست تعرف
من يقرأ الدستور يعلم أنه / وفقاً لصك الانتداب مصنف
من ينظر العلم المرفرف يلقه / في عز غير بني البلاد يرفرف
من يأت مجلسنا يصدق أنه / لمراد غير الناخبين مؤلف

Аз, що се отнася до политиката и правителството съм вещ.
Бихте ли ме обвинили или нападнали, ако ги разнищя ?
Ще кажа, каквото имам да казвам, без да ме е страх,
Че ще кажат за мен поет-екстремист.

Флаг, конституция и народно събрание,
Всички те са изкривени названия.
Неща, за които имаме само думите,
Докато значенията им са непознати.

Който прочете конституцията, ще разбере,
Че е нагоден към по договорът за протектората. *
Който погледне, веещият се флаг ще види,
Че се вее за славата на други, а не на собствения народ.
Който посети парламента ни ще види,
Че за желанията на друг, освен избирателите е избран.

*договорът за независимост от Османската империя, обявяващ Ирак за британски протекторат. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар