Ирак

"Познават ме и конят, и нощта, пустинята и мечът,
Познават ме и копието, и листът, и перото..."

Абу-ал-Тайеб ал Мутанабби

Добре дошли на всички !

За всички приятели, които ме подкрепят и чиято обич и интерес към моя любим Ирак ми дават надежда !

Търсене в този блог

сряда, 9 юни 2010 г.

Ахмед Матар

جَسَّ الطبيبُ خافقي
وقالَ لي: هَلْ ها هُنا الأَلمْ؟
قلتُ له: نَعَمْ
فَشَقَّ بالمِشرَطِ جيبَ مِعْطفي
وأخْرجَ القَلَمْ!
هَزَّ الطبيبُ رأسَهُ.. وَمالَ وابتَسَمْ
وَقالَ لي: ليسَ سِوى قَلَمْ
فَقلتُ: لا يا سيّدي
هذا يَدٌ.. وَفمْ
رَصاصةٌ.. وَدَمْ
وَتُهمَةٌ سافِرَةٌ.. تَمشي بلا قَدَمْ

Напипа лекарят трептящото ми сърце и попита:
Тук ли е болката ?
Да ! казах аз
Разряза той със скалпела джоба на дрехата ми и извади писалката.
Поклати глава, наклони се и се усмихна:
Това не е нищо повече от писалка !
И казах му: Не господине!
Това е ръка ... и уста...
и куршум ... и кръв ...
и вечно бродещо обвинение, макар и без крака.


أمس اتصلت بالأمل
قلت له: هل ممكن
أن يخرج العطر لنا من الفسيخ والبصل؟
قال: أجل.
قلت: وهل يمكن أن تشعَل النار بالبلل؟
قال: أجل.
قلت: وهل من الحنظل يمكن تقطير العسل؟
قال: اجل ..
قلت: وهل يمكن وضع الأرض في جيب زحل؟
قال: نعم، بلى، أجل ....
فكل شيء محتمل.
قلت: إذن حكام العرب سيشعرون يوما بالخجل ؟
قال :ابصق على وجهي
إذا هذا حصل

Свързах се вчера с надеждата и попитах:
Дали е възможно благоуханието да се носи от чироза * и лука?
Каза: Да !
Дали може да се запали огън с мокро дърво ?
Каза: Да !
Дали може от горчивата краставица** да добиеш мед ?
Каза: Да !
А дали може Земята да се сложи сред пръстените на Сатурн ?
Каза: Да, може, възможно е !
Значи е възможно някой ден арабските лидери да почувстват срам !
Каза: Заплюй ме в лицето, ако това стане !

*използваната дума е "фасих", което е вид ферментирала, сушена риба, която е традиционно ястие в Египет на един от празниците.
**става въпрос не за обикновена краставица, която е станала горчива, а за colocynth, който е изключително горчив и в арабския език се използва като сравнение за върховна степен на горчивина. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар